Това са най-честите грешки по време на великденските пости!

Гласувай за статията

Много хора използват постите за очистване на токсините след зимните месеци.

Понякога обаче заради грешки при постенето се стига до отслабен имунитет, а някои хора натрупват по 2-3 килограма отгоре заради тъпченето с въглехидратни храни.

великденски пости
Ценна информация за великденските пости

Специалистите са категорични, че грешат онези, които се хранят само със зеленчуци, съобщава руският сайт medikforum.ru, цитиран от в. „Телеграф“.

Причината е, че приемането само на един тип храна – например зеленчуци или зърнени каши, води до сериозни дефицити в храненето.

С еднообразното меню обаче наистина може да се отслабне, защото организмът се пренасища от една и съща храна и човек започва да приема по-малки количества от нея, обясняват специалистите по хранене. Това обаче може да доведе до сериозен недостиг на жизненоважни вещества в организма на човек.

Добре е да започваме деня с пълнозърнеста закуска от мюсли, овесени ядки или пълнозърнест хляб, комбинирана със сезонен плод или фреш.

Менюто на обяд пък трябва да съдържа зърнени и бобови продукти, макарони, плодове и зеленчуци, за да не страдаме от липсата на 9-те жизненоважни аминокиселини, които се намират в месото. На обяд е добре да комбинираме бобова и зърнена храна на един прием – т.е. леща и ориз, нахут и елда, или нахут и булгур, тъй като белтъчният им състав до известна степен се доближава до този на месото, яйцата и млечните продукти.

Част от хората след постите се оказват с няколко килограма отгоре. Причината за това е, че през този период преобладаващата храна е въглехидратна.

Зеленчуците и плодовете са обемни, но имат ниска засищаща способност. Затова често постещите наблягат на хляба например.

Всеки ден трябва да консумираме минимум 400-500 грама плодове и зеленчуци. Когато постим, количеството им трябва да бъде удвоено.

Ако сме на по-лек пост и сме се отказали само от месото, ежедневно трябва да пием мляко, като по-добре то да бъде кисело, отколкото прясно. Мазнините пък е добре да си набавяме от различни растителни източници – зехтин, ленено масло, а не само слънчогледово.

Захарните изкушения трябва да бъдат сведени до минимум, защото те са източник на празни калории.

Ако сме минали на строг пост и не приемаме мляко, може да го заменим с други източници на калций, като сусамовото семе, пълнозърнестите храни и варивата – боб, леща, грах, зелен фасул, нахут и соя.

Само напълно здрави хора могат да постят през целия великденски пост, който е и най-дългият в годината.

Ако сме се хранили правилно, в организма ни има депа, в които са складирани жизненоважните вещества. Ако не можете да издържите на целия пост, дори само една седмица без месо е достатъчно да се очистите от токсините.

Три дни гладуване са достатъчни, за да дадат нов тласък на имунната ни система, дори и на хората в трета възраст, показва ново изследване на учените от Университета на Южна Калифорния.

Постенето може да ни помогне да рестартираме имунната си система, да се изчистим от токсините и да посрещнем пролетта по-свежи и по-енергични.

loading...

One thought on “Това са най-честите грешки по време на великденските пости!

  1. мариана иванова · Edit

    Поста не е диета!поста е смиряване на плътта чрез лишаване от определени видове храни,за да се стигне до духовно израстване!Ако само от храната се лишаваме а не се молим и покаем нищо не правим дори и да пристъпим към свето причастие!Поста не е диета!

    Reply

Добавете коментар

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.