Home / Здраве и диети / Риба и яйца пазят паметта до старини

Риба и яйца пазят паметта до старини

Консумирайте риба поне веднъж седмично

риба За човешкия мозък изключително полезни са мазнините и по-точно омега-3 мастните киселини. Тук е моментът да отбележим, че те се съдържат в рибата. Ето защо е важно поне веднъж в седмицата да се консумира риба. Тя е с богато съдържание на фосфор, който е изключително полезен за мозъчните клетки. Неслучайно още от древността хората говорят, че ако искаме да бъдем умни, то трябва често да похапваме риба и яйца.

Най-полезна в случая е по-тлъстата такава – например паламуд, скумрия, сафрид, карагьоз, риба тон, сьомга и др. За да достигнат мастните киселини, без да да изгубят свойствата си, там, където трябва, е препоръчително, рибата да се консумира с храни, богати на антиоксиданти, а именно: лимонов сок, салата от пресни зеленчуци (чушки, лук, домати и др).

Белтъците в това месо са с балансиран аминокиселинен състав. Те по нищо не отстъпват на белтъците в месото на топлокръвните животни. Белтъците от рибено месо се смилат много лесно поради ниското съдържание на съединителна тъкан. Това прави рибата идеална храна за всеки спортуващ и спазващ хранителен режим.

Има вариант и за тези, които не обичат риба, а именно рибено масло на капсули. Също така може да подправите салатата си с ленено семе или ленено масло, което се продава във всяка аптека. Тук е моментът да споменем, че освен в рибата и лененото семе, мастни киселини се съдържат в орехите и яйцата.

Кокошите яйца са втори поред продукт, богат на белтъци и необходим на хора, практикуващи умствен труд. За да бъдат напълно полезни, не трябва да се преваряват и трябва да се консумират в рохко състояние.

Разбира се, за добра памет и добро функциониране на сивите клетки, може да се използват и продукти на билкова основа – например добавки със съдържание на гинко билоба, които са изключително полезни за подобряването на кръвообращението.

loading...

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*