Търговци на мартеници са окупирали кметствата в битка за сергии. Малко преди 1-ви март повечето апетитни места в големите градове вече са раздадени. Приходите от една сергия може да надхвърлят 1000 лв за 1 седмица, стига да е на оживено място, коментират продавачи пред в. „Телеграф“.
Разходи
Повечето мартеници са произведени в Китай и цените са им символични – от 0.01 лв до 0.50 лв. За 200 лв се продават и цели сергии в интернет.
„Само след броени дни тези пискюли ще се появят по улиците на цени от 10 стотинки до 7-8 лв. 100 гривни с мъниста например се предлагат в нета за 4 лева, а по масите се пласират на дребно за 20 лв.“, разкрива търговец.
Преди кризата клиентите били по-щедри, но сега предпочитали евтините китайски мартенички заради ниските им цени.
„Сега клиентите предпочитат по-евтините мартеници, затова и вносът на китайските процъфтява. Разбира се, има и ценители, които търсят оригинални модели и са склонни да платят малко по-скъпо за ръчно направени Пижо и Пенда“, са думите му.
Дървеният кон е хит под тепетата
В Пловдив тази година голям хит са мартениците с дървени елементи по тях. По сергиите преобладават мартеници, завързани за дървени подкови, коне или във формата на изящни 4-листни детелини. Причината е, че 2014 година е китайката година на Коня. Актуални са и ръчно изплетените мартеници под формата на сърце заради наближаващия 14-и февруари.
Преди година във Велико Търново се появиха мартеници-значки с образите на президента Росен Плевнелиев и бившия премиер Бойко Борисов. Предлагането им обаче се оказа пълен провал, коментират търговци.
Най-предпочитани, особено сред малките деца, си остават фигурките на герои от анимационни сериали като Татко Смърф, Спайдърмен, Батман, Скуби Ду и др.